вторник, 11 август 2009 г.

БОЙКО БОРИСОВ ТРЯБВА ДА Е ЛУД, ЗА ДА СЕ КАЧИ НА ТАКЪВ САМОЛЕТ! ДА СИ ГИ ПОЛЗВА ПЪРВАНКАТА.

МУТАФЧИЕВ ДА СИ ГЛЕДА РАБОТАТА – ИЗБРОЕНИТЕ: представители на Министерството на финансите, ДАНС, НСО, Авиоотряд 28, “Гражданска въздухоплавателна авиация” и Министерски съвет НА СЪД ЗА НЕ АРГУМЕНТИРАНА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА СЪС СЪМНИТЕЛНА НЕОБХОДИМОСТ, ПРИ ТОВА НАПРАВЕНА В ПОСЛЕДНИЯ МОМЕНТ ОТ УПРАВЛЕНИЕТО ИМ (Станишевото) НА въпросната СДЕЛКА. ЕТО ЧАСТ ОТ ЛИЦАТА ОТГОВОРНИ ЗА НЕРАЗБОРИИТЕ В СТРАНАТА ни, КОИТО ВЕЧЕ ДОРИ НЕ СА НА ВЛАСТ: МФ, МС, ДАНС (всичките те са подменени към днешна дата), и спокойно могат да бъдат осъдени за действията им по този повод през периода 12-ти август 2008 г. – 7-ми април 2009 г., когато е проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка за доставка на употребяваните летални машини. Всички все още помним катастрофата на летище София с правителствения самолет, в който изгоря Паша Христова и много други се инвалидизираха. Пак ли да очкваме “случайна авария”?

ПРОКУРАТУРАТА ЗАПРЕТНА РЪКАВИ ПО СЛУЧАЯ СЪС САМОЛЕТИТЕ НА ВЛАСТТА

Доклад на новото ръководство на транспортното министерство показва, че контрактът по сделката е предшестван от проектодоговор. Проблемът бил, че двата документа съдържат различни клаузи .

Софийската градска прокуратура образува досъдебно наказателно производство срещу длъжностни лица от Министерство на транспорта, които се разследват за извършени престъпления по служба в рамките на сделката с двата правителствени самолета втора ръка. Обвинението се захваща със случая след подаден сигнал от новият шеф на транспортното ведомство Александър Цветков.
Разследването е за периода 12-ти август 2008 г. – 7-ми април 2009 г., когато е проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка за доставка на употребяваните летални машини за нуждите на Авиоотряд 28, обясни наблюдаващият прокурор Пламен Георгиев.
Новото ръководство на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е констатирало няколко нарушения на условията на възложената поръчка.
Първото от тях е свързано с факта, че закупените на лизинг държавни самолети не отговарят на част от техническите изисквания, заложени в тръжната документация. Например, те не могат да извършват междуконтинентални полети без спиране за зареждане с гориво (много вероятно е зареждането да се случи просто планирано някъде си б.м.). По силата на Закона за обществените поръчки (ЗОП) следва процедурата да бъде прекратена, бившите управляващи обаче не са се съобразили с този текст (ами те толкова и са мислили винаги. Тяхна грешка.б.м.).
В току-що изготвения от екипа на министерството доклад се казва още, че основният контракт за покупката на двата самолета, модел “Еърбъс А319”, не е идентичен с първоначално подписания проектодоговор (е, това е вече губо невежество, б.м.). Той съдържал клаузи, които не фигурирали в официалния документ, узаконяващ сделката.“Вкарана е една нова клауза, която позволява на “Би Ейч Еър” - фирмата, спечелила търга, да забави доставката" (въпрос за чисто разиграване както се казва, б.м.), поясни прокурор Георгиев.
Процедурата е открита на 12-ти август 2008 г. със заповед на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев. Финалният вариант на контракта обаче е парафиран от тогавашния главен секретар на ведомството Румен Христов (Да. Вина ако има случайно, друг да я отнесе "ако е възможно" - така работят комунистите, пардон социалистите, б.м.)
В проведения впоследствие конкурс на първо място сред кандидатите за изпълнение на доставката компанията “Би Ейч Еър”. Тя докара двата самолета в България в началото на юни тази година (пък много експедитивни били от тази компания - точно по времето,когато вече се знаеше, че Станишко губи изборите, б.м.)
Цената на всяка една от машините е 44,2 милиона долара. Те трябваше да бъдат изплатени за пет години на 60 вноски, след което да станат собственост на транспортното министерство. Досега от бюджета на ведомството са заделени над 14 милиона лева за погасяване на дължимата по договор сума. Повече от 800 хиляди лева са похарчени за обучение на пилотите за управление на този тип самолети.
Преди около седмица обаче министър Цветков заяви, че повереното му министерство няма пари за следващата вноска в размер на 2.8 милиона лева, чийто падеж беше миналия петък.
Според Цветков контрактът с “Би Ейч Еър” е подписан от бившите управляващи с ясното съзнание, че са осигурени средства само за първоначалното плащане, но не и за допълнителните разходи по сделката (поредната им гадничка заигравка с бъдещото правителство. Те харчат безконтролно на воля, пък после друг да им плаща тъпите харчове. б.м.).
Държавата може да си върне вложените до момента средства само, ако сделката бъде обявена за нищожна от съда. За целта обаче трябва да се докаже, че фирмата-доставчик е нарушила условията, записани в тръжната документация. (моля за скорошно доказване - очевидно при горните параметри не е трудно! б.м.)

Действията на прокуратурата в тази посока трябва да се извършат възможно най-бързо, тъй като договрът с “Би Ейч Еър” предвижда плащане на неустойка при петдневно закъснение на някое от плащанията по лизинговите вноски.(моля, моля! Ако ще се плащат неустойки, то Станишко да се бръкне и да си ги плаща. Новото правителство не трябва да даде и стотинка, която излиза от джоба на българския данъкоплатец. б.м.)
Министър Цветков потвърди информацията, че при провеждането на търга за покупката на правителствените летални машини един от участниците ( в търга тогава, б.м.) е направил много по-изгодна оферта - за чисто нови самолети и то на по-ниска цена. За предложението в специални писма са били уведомени властовите фигури, които е трябвало да ползват машините ( ББ не е бил уведомен за нищо по случвалото се тогава по тази тема, и в този смисъл не е задължен да се съобразява с каквото и да било, което не е в негов интерес?! А очевидно освен личния му интерес - охрана на живота му и интереса на народа в качеството му на платец, са достатъчна мотивация, сега да преразгледа офертите им и да обяви нов търг ако желае. б.м.).

“Нека да проверяват нещата, нека прокуратурата да си свърши работата. Аз лично нямам никакви притеснения.Чисто и просто искат да раздухват скандали. Но не са улучили сделката (улучили са я, улучили са я другарю! б.м.). Тази няма да им свърши работа”, коментира преди дни за Bulgaria News бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев (ами да си коментира където и каквото иска. Аз лично не я искам тази сделка, б.м.). Той допълни, че решението за закупуване именно на тези два “Еърбъс”- е взето от няколко министерства, били наети и консултанти, а протоколът бил подписан единодушно от представители на Министерството на финансите, ДАНС, НСО, Авиоотряд 28, “Гражданска въздухоплавателна авиация” и Министерски съвет (всичките от кюпа незабавно да бъдат подведени под отговорност. ББ е достатъчно грамотен да си сключва сделки и обучава хора б.м.).
“Става въпрос не само за използването на нормални линии за пътуване, но и за бързина. (да не би да се надпреварваме по небесните трасета другарю Мутафчев? б.м.)Тези самолети могат да се използват и по други предназначения, не само да превозват съответните лица. Те са на разположение на Министерски съвет, Народното събрание, Президентството, могат да се ползват от армията или за нормални полети при необходимост”, уточни Мутафчиев (бре, доста хора сте предвил да батисате!).

Няма коментари: